Projektet har som vision at undersøge, eksperimentere og finde ud af, hvordan man værdigør danske elevers læringsprocesser i forhold til de almene fagområder indenfor de forskellige uddannelser de 5 skoler udbyder – og især i forhold til udvikling af centrale fremtidige kompetencer hos vore unge , så som:
- Entrepeneurship
- Forretningsforståelse
- Innovation
- Problemløsning
- Globalisering- og Interkulturelle kompetencer
ved at udfordre eleverne på at udtænke, planlægge, samarbejde på tværs af deres kompetencer og iværksætte reelle forretningsbaserede initiativer i et 3. land, for at skabe vækst og arbejdspladser til gavn for andre unge i udviklingslande og velfærdstilbud til især udsatte børn, unge og gamle i disse lande.
Projektet og den vision den bærer er for så vidt vi ved enestående og knytter sig til erhvervs- og ungdomsuddannelser.
Ideen blev født i 2012 – i forlængelse af de aktiviteter Aarhus Social- & Sundhedsskole i forvejen havde iværksat i Ghana i samarbejde med den lokale NGO Akrowa.
Dette samarbejde bestod i at social-og sundhedsassistenter – sammen med en gruppe unge ghanesere i fælleskab opbyggede og i dag fortsat driver den første egentlige professionelle hjemmepleje for udsatte ældre i en forstadsområde til Accra.
LINKS (kommende)
- Værdigrundlag og aftaler
- Konstruktionen bag ideen
- Fondsbeskrivelse/Fondens vedtægter
- Foreningsbeskrivelse/Foreningens vedtægter